Plannen

Planning 05

Hoi,

Vandaag laat ik je zien hoe ik mijn eigen weekplanningen maak. Ik wil eerst even zeggen dat ik niet heel erg creatief ben dus verwacht hier niet al te veel van. Het is vooral erg praktisch en handig, vind ik zelf.

 

 

 

 

Ik hoop dat je hier wat inspiratie en motivatie opdoet!

Planning 01

Wat gebruik ik hiervoor?

  • Een schriftje
  • Een schaar
  • Een pen
  • Een markeerstift (die staat hier niet op de foto maar zie je aan het einde terug)
  • Een dunne watervaste stift
  • Washitape (of ander gekleurd tape)
  • Je kunt zelf eventueel nog stickers, gekleurde pennen of potloden en andere leuke versieringen gebruiken

Planning 02

Ik begin op een pagina die ik open leg, je hebt dan links een leeg blad en recht een leeg blad. (op de volgende foto’s zie je dat beter dan hier) Omdat het volgende week Pasen is, kies ik voor vrolijke kleurtjes washitape.

Planning 03

Op deze foto zie je wat ik precies doe met de washitape. Ik zorg ervoor dat ik de washitape zo plak dat ik 8 vakjes maak, 7 dagen en 1 vakje over voor extra notities voor die week. Ik maak de vakjes groter als ik weet dat ik de desbetreffende dag veel moet doen. Dan heb ik ook veel ruimte om op te schrijven wat ik moet doen.

Aan de zijkant zie je dat ik met een bijpassende washitape de weekdagen heb neergezet. Het past niet allemaal perfect bij elkaar maar ik vind het gewoon zó cute staan! Vooral omdat het volgende week dus Pasen is, word ik meteen al wat vrolijker als ik naar mijn planning kijk. Zo krijg ik ook weer wat motivatie om wat te doen voor school.

Je hoeft natuurlijk niet meer op school te zitten om een planning te maken. Ook als je werkt, fulltime blogt of zelfs vakantie hebt kun je een planning maken met de dingen die je moet doen!

Planning 04

Als ik alle vakjes heb gemaakt, is het tijd om mijn afspraken erin te schrijven. Daarna schrijf ik het huiswerk of leerwerk erin wat ik moet doen voor die dag. Dit verandert elke dag, omdat ik vaak de ene dag huiswerk op krijg voor de volgende dag. Dan moet ik mijn planning aanpassen voor die dag. Daarom zorg ik er altijd voor dat ik mijn dagen niet propvol plan. Als ik toch zie dat ik voor een of meerdere dagen een drukke planning heb, dan werk ik natuurlijk vooruit.

Je kunt je planning ook nog extra versieren met stickers, meer washitape, gekleurde pennen of iets anders naar je eigen smaak. Je kunt het zo simpel houden of druk maken als je zelf wilt! Het gaat er om dat je het leuk vindt om te maken én dat je wat extra motivatie hebt om je aan je planning te houden.

Planning 05

Als ik het huiswerk af heb of terug ben van de afspraak markeer ik dit, met een marker in die goed bij de kleur van de washitape past. Dit vind ik heel erg leuk staan en het geeft een fijn gevoel als bijna alles is gemarkeerd. Het is dan ook elke dag de uitdaging om zo veel mogelijk weg te kunnen strepen!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad en dat jullie het ook eens gaan proberen. Succes met plannen!

Liefs, Anne

2

 

 

 

Geef een reactie

