Music on, world off.

M

Muziek, iets waar ik me uren mee bezig kan houden. Gisteren had ik mijn examenconcert, een concert speciaal voor examenleerlingen als afsluiting voor het praktische gedeelte van muziek, en vandaar dat ik dus op het idee kwam om een artikel over muziek te schrijven!

 

 

Twee jaar geleden heb ik speciaal voor mijn muziekcollectie een iPod gekocht! Ondertussen staan er al zo’n 550 liedjes op en het leek me leuk om mijn iPod op shuffle te zetten en de eerste 20 liedjes die voorbij komen hieronder te zetten! (Hoe ongemakkelijk ze misschien zullen zijn, haha)

Well, let’s go!

  1. Amnesia – Ritual ft. Chester Watson
    Dit is een liedje wat ik via een spotify-lijst heb gevonden! Ik heb hem tot nu toe nog niet veel geluisterd, maar het is een mooi lied.
  2. Hold Me – Tom Odell
    Tom Odell is zo’n goede artiest! Helaas is dit maar een van de weinige liedjes op mijn iPod van hem. Zeker een aanrader.
  3. Staying Up – The Neighbourhood
    The NBHD is een van mijn favoriete bands en het verbaasd me dan ook niet dat ik deze tussen de eerste 15 shuffles vind.
  4. Nederwiet – Doe Maar
    Dit is lied is inderdaad waar je denkt dat het over gaat: wiet. Gezongen door een ontzettend goede band.
  5. Belle Helene – Doe Maar
    Toevallig dat Doe Maar hierna weer komt, haha. Ook dit lied is erg leuk!
  6. Afire Love – Ed Sheeran
    Aaaah, Eddie! Ik hou van Ed Sheeran en z’n stem! Heb zijn laatste album er dan ook helemaal opstaan.
  7. How Will I Know – Whitney Houston
    Een gouwe ouwe 😉
  8. Sugar – Jett Rebel
    JETT! Tja, wat moet ik hierover zeggen? I’m in love.
  9. Video Games – Lana Del Rey
    Laatst heb ik een aantal liedjes van Lana gedownload en daar heb ik dus helemaal geen spijt van. Ik vind haar stem zo mooi.
  10. Clarity – Zedd
    Dit is dus een van de liedjes die ik altijd skip (oeps). Iedereen heeft van die liedjes op z’n iPod/telefoon staan, toch? Heel af en toe luister ik hem wel eens hoor!
  11. Black Sheep – Gin Wigmore
    Oh, dit lied is zo lekker. Die stem!
  12. Hold Back The River – James Bay
    Natuurlijk kan ook James Bay niet ontbreken! Zijn stem is echt een pareltje. En dit lied is gewoon ontzettend lekker.
  13. Mug Shot – Max Schneider
    Af en toe ben ik gewoon in zo’n mood.
  14. Radioactive – Imagine Dragons
    Dit lied was zo lang een van mijn favoriete liedjes! Imagine Dragons is gewoon een super toffe band.
  15. War – Kensington
    Kensington! Kan niet wachten om je in November te zien!
  16. Comeback (stripped) – Elle Eyre
    Mooie vrouw die goed kan zingen!
  17. Bulletproof – La Roux
    Ah dit lied is zo vet! Vind het altijd leuk om hier lekker mee te zingen.
  18. We Are – Justin Bieber ft. Nas
    IK VROEG ME AL AF WANNEER JUSTIN KWAM. Ik heb denk ik zo ongeveer 80 liedjes van hem op mijn iPod en als hij niet in de shuffle zou komen dan snap ik het ook niet meer. Geweldig lied natuurlijk. (die stem oermfoihwiodfh)
  19. When I Look At You – Miley Cyrus
    Oh. God. Van dit lied vind ik het refrein verschrikkelijk maar de coupletten zo mooi. A real struggle.
  20. Chasing Pavements – Adele
    Ah-dele. Last but not least. Ze heeft gewoon zo’n mooie stem help.

De shuffle was minder erg dan ik had verwacht! Maar de liedjes die hiertussen staan geven geen goed beeld van mijn muzieksmaak weer (ja, ik wéét dat ze op mijn iPod staan, maar de meeste zijn niet m’n favo’s). Ik hou bijvoorbeeld ook heel veel van Nederlandse Rap, en dat staat er niet tussen. Misschien een idee voor mijn volgende artikel…

Wat vonden jullie van dit artikel? En wat is jullie favo nummer van de liedjes hierboven? Let me know in the comments!

– CARMEN
2
Geef een reactie

