DIY Doosje Verven!

DIY 01

Hoi,

Vandaag laat ik jullie zien hoe je een houten doosje kunt versieren met verf. Ik heb dit gedaan in een galaxy/ruimtelijk thema. Je kunt dit natuurlijk ook met andere doosjes of voorwerpen doen. (Bijv. voorkant van een schrift, canvas doek of de muur, hierbij heb je wel toestemming nodig van eventueel je ouders ☺)  Dit is niet alleen fun om zelf te doen, maar het is ook leuk om dit samen met vriendinnen te doen. Je kunt hier allerlei variaties op maken!

Veel plezier met lezen!

DIY 02

Wat heb je nodig?

  • Een doosje (of iets anders waarop je gaat schilderen)
  • Zwarte verf (het maakt niet uit welke verf, je kunt dit ook eventueel met een spuitbus doen)
  • Witte, blauwe, paarse en rode verf
  • Eventueel nog glanzende lakverf
  • Een plastic bordje/bakje om de verf in te mengen
  • Een (schuur)spons
  • Een grote en een kleine kwast
  • (Washi)tape
  • Een vuilniszak
  • Eventueel nog decoratie als kleine sterretjes

DIY 04

Als eerste leg ik een vuilniszak op de tafel neer waar ik bezig ga met het verven. Ik plak de onderkant van het doosje af, zodat daar geen verf komt. Ik plak alleen de randjes af. Dan ga ik aan de slag met de zwarte verf. Ik verf eerst het hele hartje zwart. Ik doe twee laagjes verf op de bovenkant van het doosje en aan de zijkant van het doosje doe ik maar één laagje verf.

DIY 05

Ik laat de zwarte verf goed drogen. Ondertussen knip ik de schuurspons in 8 gelijke stukken. Ook meng ik de verf zodat ik de goede kleuren krijg die ik nodig heb. Als de zwarte verf goed gedroogd is begin ik met de versiering. Ik dip een stukje van de schuurspons in een paarse kleur verf en begin een paar kronkelige vormen te deppen op het doosje. Dit hoeft niet perfect, er komen namelijk nog een heleboel kleuren bij. Je moet dus ook niet meteen het hele doosje vol verven met de eerste kleur, anders is er geen plek meer voor de andere kleuren!

DIY 06

Als je alle kleurtjes verf erop hebt geverfd, ziet het er ongeveer zo uit. Het is dus totaal niet netjes, maar bij deze ‘stijl‘ hoeft het ook niet netjes te zijn! Zorg wel dat je de kleuren op sommige plekken goed mengt, voor een mooier effect.

DIY 07

Als ik alle kleuren er op heb zitten zoals ik wil, ga ik kleine sterretjes op het doosje verven. Dit doe ik met een klein penseeltje en witte verf. Ik vond het ook nog mooi om een paar kleine kant-en-klare sterretjes er op te plakken.DIY 08

Hier nog een foto van de zijkant. Ik heb alleen nog het bovenste gedeelte van het bakje met de kleurtjes geverfd. Daar heb ik ook wat grotere sterretjes opgeplakt. Het onderste gedeelte laat ik zwart.

DIY 03

Als de verf goed gedroogd is breng ik er nog wat blanke lak over aan. Dit zorgt voor een mooie glans én het zorgt ervoor dat de verf beter blijft zitten. Ik doe dit buiten want het is een heel gedoe met de lak! Je moet de blanke lak minimaal 2 uur laten drogen, ik heb dit de hele nacht lang laten drogen voor de zekerheid.

DIY 09

En dit is het eind resultaat. Ik vind het een geslaagd project! Ik ben er erg blij mee want het ziet er heel erg vrolijk uit!

DIY 10

Ik vind het ook een heel makkelijk doosje om er dingetjes in te bewaren. Op de foto hierboven heb ik er mijn parfumtesters in gedaan!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en dat jullie het ook eens gaan uitproberen!

Liefs, Anne

2

 

 

Categories DIY

4 thoughts on “DIY Doosje Verven!

Geef een reactie

