DIY: Goal-wenkbrauwen

Dit jaar en vorig jaar is het helemaal een trend: de wenkbrauwen. En dan bedoel ik van die perfecte wenkbrauwen. You know what I mean: de goal-wenkbrauwen. Steeds vaker zie ik er mensen mee lopen en dan ben ik zo jaloers! Vandaar dat ik besloot om zelf eens met mijn wenkbrauwen aan de slag te gaan!

Ik heb het hele internet afgezocht naar de beste tips en tricks en hier zal ik ze met je delen!

Stap 1
Borstel met je wenkbrauwborsteltje je wenkbrauwen door.
Stap 2
Zoek de juiste shape van je wenkbrauwen! Hieronder een afbeelding hoe je die kan vinden.

Stap 3
Pak een oogpotlood en teken je wenkbrauw hoe je hem graag wilt hebben. LET OP: zorg ervoor dat beide wenkbrauwen gelijk aan elkaar zijn! Heb je je wenkbrauwen getekend? Haal alle haartjes buiten je getekende wenkbrauw weg. Je bovenste haartjes kun je het beste met een wenkbrauwschaar/nagelschaartje weg halen en je onderste haartjes met een pincet. Let wel op dat je niet de verkeerde haartjes weghaalt. Hierdoor kunnen gaten in je wenkbrauwen ontstaan!
Stap 4
Nu je je wenkbrauwen in de juiste vorm hebt gebracht, is het tijd om ze op te vullen en in model te brengen. Je pakt een wenkbrauwkwastje en zet de onderkant van je wenkbrauwen met de juiste kleur poeder of liquid aan. Een liquid is het makkelijkst, want hiermee kun je een strakke lijn zetten. Je herhaalt dit bij de bovenste lijn van je wenkbrauw. Belangrijk: Bij beide handelingen is het zo, dat je het begin van je wenkbrauw niet meeneemt. Dit zorgt ervoor dat het er natuurlijk uit ziet.
Stap 5
Je vult de wenkbrauw in.
Stap 6
Met het wenkbrauwpotlood kam je je wenkbrauwen door.
Stap 7
Met concealer ga je langs de boven- en onderkant van je wenkbrauw zodat alles er nog strakker uitziet.
Stap 8
Borstel je wenkbrauw door met een wenkbrauwgel et voilà! Daar heb jij jouw goal-wenkbrauwen!

Het resultaat van mijn wenkbrauwen zal ik rond de middag/avond op onze instagram zetten! Houd deze dus goed in de gaten. (@ourfabulouslifeofficial)
Is het jullie gelukt om met deze tips de perfecte wenkbrauw te maken?

-CARMEN

2

4 thoughts on “DIY: Goal-wenkbrauwen

  1. Ik epileer mijn wenkbrauwen wel soms maar niet te veel omdat ik bang ben dat ik ze lelijk maak of dat het mislukt, handige tips dus!

    Like

Geef een reactie

