How to: Make-up met een kleurtje!

GREEN 01De zomer komt er weer aan (BIJNA!!) dus dat betekent dat je je make-uproutine ook kunt omgooien naar een iets frissere look! Ik laat jullie vandaag zien hoe je een (fel) kleurtje aan je make-uplook kunt toevoegen. Dit is super leuk voor in de zomer (of voor nu) als je net even iets anders wilt doen met je make-up.

 

 

Ik heb bij het creëren van al deze looks een groen oogpotloodje van Yves Rocher gebruikt. Je kunt deze looks met vrijwel elke kleur wel maken, het ligt er net aan welke kleur jij het mooist vindt. Ook zou je het eventueel met oogschaduw kunnen doen. Have fun!

Green 02     Green 03

Ik begon met een lichte ooglook waarin ik veel natuurlijke en lichte tinten in gebruikte. Hierboven zie je het voorbeeld van deze simpele oogmake-up. Persoonlijk vind ik het mooier om te beginnen met een ‘basis-look‘ om die daarna uit te breiden met een kleurtje. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen mascara op te doen.

1. Op de waterlijn

GREEN 04

De eerste en meest subtiele variant is een kleurtje op de waterlijn. Helaas is het op de foto niet super goed te zien, maar ik heb hier de groene kleur op mijn waterlijn aangebracht. De waterlijn is het stukje huid waar je onderste wimpers aan vast zitten. Het is eigenlijk een soort van in je oog, maar het is zeker niet eng om daar een kleurtje aan te brengen als je het even oefent. Dus wil je graag subtiel een kleurtje aanbrengen in je look, ga dan voor een kleurtje op de waterlijn!

2. Op de onderste wimperrand

GREEN 05   GREEN 06

GREEN 07   GREEN 08

Ik hoop dat je deze wél goed kunt zien. Hier heb ik een kleurtje in de waterlijn en onder de onderste wimperrand aangebracht. Deze look is iets minder subtiel. Je kunt het net iets subtieler houden door een natuurlijke of géén ooglook verder bij te maken (zie bovenste foto’s) of je kunt gaan voor een heftigere ooglook (zie onderste foto’s).

3. Een (winged) eyeliner

GREEN 09   GREEN 10

Ook deze kun je zo subtiel of zo heftig maken als je zelf wilt. Wat je hier doet is dat je gewoon een lijntje trekt op je bovenste wimperrand. Dit lijntje kun je zo dik maken als je zelf wilt en je kunt er zelf ook nog voor kiezen om een wing (een soort van staartje) aan het uiteinde te maken, wat ik op de foto’s hierboven heb gedaan.

4. De dubble winged eyeliner

GREEN 11 GREEN 12

Dit is mijn favoriet!! Wat ik hier heb gedaan is eerst een hele dikke eyeliner zetten met het groene oogpotloodje. Daarna heb ik over de helft van dat lijntje een zwarte eyeliner aangebracht. Als je de foto’s goed bestudeerd denk ik dat je zelf wel kunt zien hoe ik dat heb gedaan!

5. Gekleurde lipstick

GREEN 13

Als je helemaal in de stemming bent kun je natuurlijk ook voor een lipstick gaan in een felle kleur naar keuze! 🙂

Welke look vind jij het leukst en ga je misschien wel deze zomer dragen? Let me know!

Fijn weekend!

Liefs, Anne

2

 

 

2 thoughts on “How to: Make-up met een kleurtje!

Geef een reactie

