Muziek (TAG)

music, headphones, and black and white afbeelding

Ik kan letterlijk urenlang over muziek praten. Op concerten en festivals ben ik het liefst en als ik de kans krijg om muziek te luisteren doe ik dat dan ook. Het leek me dan ook een vet idee om deze muziek tag te doen!

Deze tag zal bestaan uit verschillende vragen uit verschillende muziek tags. Als je hem leuk vind, mag je hem gerust over nemen! Let’s get started.

Welk liedje luister je op dit moment?
Silence van Mike Posner ft. Labrinth. Echt een heel lekker nummer, heb hem net een beetje ‘ontdekt’. Het album van Mike Posner, ”At night, Alone”, stond al langer in mijn spotify lijst, maar vaak skipte ik deze nummers omdat ik graag mee zing met muziek. Maar damn, volgens mij is dit album van hem echt heel erg goed.

Naar welk nummer luister je op dit moment vaak?
No van Meghan Trainor (alhoewel ik er nu alweer minder naar luister) en No Dance van Drake (of Justin Bieber, die er een remix van heeft gemaakt). Ook the Neighbourhood met Prey, No Grey en Wiped Out! luister ik veel op dit moment.

Wat is je favoriete sad-song van dit moment?
Perfect van Selena Gomez. Ben normaal geen super grote fan van haar, maar vind deze echt heel mooi!

Wat is je favoriete break-up song?
Ik heb nog nooit een echte break-up gehad, maar toen ik jonger was en het uitging met mijn vriendjes was er altijd een lied dat ik luisterde. Dat is dit liedje. Hoe ik aan dit liedje kwam? Ik zocht op youtube ”liefdesverdriet” en vond dit lied. Als ik het hoor, komen spontaan de tranen opzetten. Wel met een lach hoor! Ik zie mezelf al helemaal achter de computer zitten op 12/13-jarige leeftijd. Ik ken de tekst zelfs nog.

Wat is jou favoriete nummer aller tijden?
Dit vind ik echt een rotvraag, omdat ik gewoon geen nummer heb wat mijn favoriet is. Het ligt echt aan mijn mood. Er is zoveel verschillende muziek dat ik gewoon geen favoriet kan kiezen, omdat de liedjes die ik leuk vind allemaal iets heel tofs hebben. Als ik dan toch echt een keuze moet maken, zal mijn favoriete liedje ”aller tijden” Yellow Raincoat van Justin Bieber zijn. Dit nummer luister ik niet vaak, maar damn, wat houd ik van die akoestische gitaar en zijn stem. Ook de betekenis van het lied vind ik heel mooi. Ik luister dit het liefst als het regent en onweert. Voelt gewoon zo goed.

Welk nummer maakt je blij?
Rather Be van Clean Bandit ft Jess Glynne.

Welke artiest vind je overrated?
Tja.. wanneer is een artiest overrated? Uiteindelijk doet iedereen toch z’n best (neem ik aan)? Ik heb geen idee wie overrated is, alleen de artiest zelf weet dat.

Welke artiest vind je underrated?
Een artiest die ik echt underrated vind is Jett Rebel. Hij heeft zijn fans ja, maar zoveel mensen hebben niet door hoe talentvol hij eigenlijk is. Je zou eens naar zijn concert moeten gaan. Benieuwd hoe zo’n concert is? Ik heb het voor je gevlogt! De vlog kun je hier zien.

Wat is het meest beschamende nummer dat je in je playlist heb staan?
Oh god, er zitten echt erge tussen. Had een tijd Monique Smit met Blijf je vanavond, of ehm.. Liedjes als Watskeburt of Rampeneren staan er ook nog tussen.

Wat zijn de meest beluisterde liedjes op je afspeellijst?
Ah, deze lijst is niet betrouwbaar. Een maand geleden besloot apple namelijk om al mijn 600 liedjes van mijn iPod af te halen en nu staan er dus nog maar 150 op (waarvan er zo’n 100 van Justin Bieber zijn. Like I said, not trustable, want ik luister echt niet alleen maar Justin Bieber hoor!)

Wat is je favoriete band?
Geen moeilijke vraag voor mij. The Neighbourhood for sure!

Welke artiest/band zul je altijd mooi blijven vinden?
Justin Bieber, James Bay, Coldplay, The Neighbourhood, Bob Marley, Jett Rebel… Too many.

Van wie was je als kind fan?
Van Jeroen van der Boom. Hahaha, heb nog steeds een CD van hem met handtekening, en vind de liedjes die daarop staan oprecht nog leuk.

Wat is het eerste concert waar je ooit bent geweest?
Marco Borsato! Op mijn verjaardag, toen ik 10 jaar werd volgens mij.

Wat is het beste concert waar je ooit bent geweest?
Justin Bieber met het My World concert!

Bespeel je zelf een instrument?
Ik kan veel instrumenten bespelen, maar of ik er goed in ben is een tweede! Piano kan ik wel aardig.

Is je muzieksmaak over de jaren veranderd?
Ja, vroeger was ik meer van de catchy muziek, erg simpel, zoals een piano met daar boven op alleen zang (en héél véél autotune, vond dat op de een of andere manier mooi?) Daarin ben ik veranderd, ik vind het fijner om liedjes met diepgang erin te hebben. (En dan bedoel ik niet qua zang, maar qua instrumenten.) Alhoewel een lekkere ballet met alleen piano of gitaar ook goed kan zijn!

Dit was de tag alweer! Bespelen jullie een instrument?

-CARMEN
2

 

Categories TAG

Geef een reactie

