How to: Gebroken make-up weer maken!

Ik heb laatst een heel mooie (en dure!) highlighter/blush bij The Body Shop gekocht. Een week later heb ik hem kapot laten vallen. Vandaag laat ik jullie zien hoe je een gebroken poeder weer ‘heel kan maken’. Kijk je mee?

Dit zijn de spulletjes die je nodig hebt!

Makeup 01.png

  • Je gebroken (poeder)makeup
  • Pure alcohol, maakt niet uit van welk merk
  • Een (keuken)papiertje of tissue
  • Een lepeltje

Aan de slag!

Makeup 02.png

Als eerst druk ik met het lepeltjes de poeder een beetje aan zodat het wat gladder wordt! Daarna doe ik ongeveer dat kleine lepeltje vol met de alcohol en verdeel ik die alcohol over de poeder heen. Zorg ervoor dat de alcohol goed is verdeeld en zorg er ook voor dat er voldoende alcohol in zit. Liever iets te veel dan te weinig alcohol.

Makeup 03

Als je deze stappen hebt gevolgd, leg je het papiertje over de poeder heen. Je drukt met het lepeltje op het papiertje en dus indirect op de poeder. Zorg ervoor dat je de poeder glad maakt. Dit is makkelijker dan rechtstreeks op de poeder drukken. Zonder het papiertje blijft de poeder aan het lepeltje vastplakken. Ook druk je al een heleboel alcohol weer uit de poeder!

Blijf doorgaan met drukken en gladmaken totdat de poeder goed ‘vastzit’ en jij tevreden bent met het resultaat!

Makeup 04

Ten slotte laat ik de poeder nog een halve dag zo staan, dus met een papiertje ertussen, zodat de alcohol uit de poeder gaat! Je kunt het papiertje eventueel nog een keer verwisselen met een nieuwe, als je denkt dat het eerste papiertje te nat is van de alcohol.

makeup 05.png

Na een halve dag is je poeder weer zo goed als nieuw! Wauw, wat ben ik blij met het resultaat. Ik vond beide highlighters zo mooi, maar helaas vielen ze allebei kapot! Gelukkig kan ik ze nu weer gebruiken!

Ik heb deze lifehack gezien bij deze youtuber.

Heb jij je make-up ook wel eens kapot laten vallen?

Liefs, Anne

2

6 thoughts on “How to: Gebroken make-up weer maken!

Geef een reactie

